Hírlevélsorozat – Vitalitásház Bogács
+3649534002 |
| 3412 Bogács, Dózsa György utca 4.
Telefon
+3649534002
Helyszín
Bogács, Dózsa Gy. út 4.
Nyitva
időpont-egyeztetés

Hírlevélsorozat

2019.06.16. 10:58 (2018.01.07. 18:39)

1. hét

Mintaétrendek, 28 napos 1200 kalóriás étrend és ünnepek utáni 3 napos diéta…

2. hét

Adott év eseményeinek összefoglalása, például:

Bogács 2018-as eseményei

3. hét

Feng Shui: tippek, hogy a lakás pozitív energiákkal legyen tele

4. hét

Házi kence a ráncokra

5. hét

Ízületi fájdalmakra egy szuper olaj

6. hét

Párologtatás jótékony hatásai

7. hét

Farsangolódó

8. hét

Érkezik a tavasz, tisztítsd meg otthonod és lelked!

9. hét

Találkozz Önmagaddal, avagy meditációs tippek kezdőknek

10. hét

Nőnapi köszöntő

11. hét

Filléres kozmetikummal az évek ellen – Csodatevő rizses arcmaszk

12. hét

Illatos kincsek

13. hét

Hamarosan pollenszezon

14. hét

Eper és uborka- Hidratáló arcpakolások házilag

15. hét

Otthonom a lelkem, lelkem az egészségem

16. hét

Táplálkozási jótanácsok a húsvéti ünnepekre

Az ünnepek fontos események, a hagyományok ápolása kiemelkedő értéke a kultúránknak.

A húsvét – hasonlóan a karácsonyhoz – a családi összejöveteleken bőséges étkezéssel jár együtt. Kis odafigyeléssel, a hagyományos, ünnepi ételek fogyasztása mellett is betarthatjuk az egészséges táplálkozás ajánlásait.

Ünnepi ételek

A sonka az egyik legjellegzetesebb húsvéti finomság, energia- és zsírtartalma viszonylag magas, jelentős mennyiségű sót is tartalmaz. A magas vérnyomásban, szív és érrendszeri betegségekben szenvedők több vízben főzzék meg, és keveset fogyasszanak belőle.

A bárány az ünnep “áldozati” étele, melynek energia- és tápanyagértékei a sovány sertéshúséhoz hasonlóak.

Tojás nélkül nincs húsvét, ami gazdag forrása a folsavnak, A-, B-, D- vitaminoknak, a cinknek és a vasnak, fehérjéi pedig magas biológiai értékűek. Koleszterintartalma azonban magas, 1 darab tojássárgája 180 mg-ot tartalmaz (naponta maximum 300 mg koleszterin bevitel az ajánlott).

A hagyományos húsvéti ételek mellett használjuk ki a tavasz előnyeit, fogyasszunk friss zöldségféléket (retek, újhagyma, fejes saláta, kínai kel stb.), készítsünk belőlük salátát. A magas zsír- és energiatartalmú majonéz helyett részesítsük előnyben a joghurtos, vagy a hidegen sajtolt olaj alapú önteteket. A sonkához, tojáshoz érdemes a teljes kiőrlésű lisztből készült, különféle magvas, korpás kenyeret, illetve kiflit, zsemlét választani.

A csokoládéfigurákból (nyúl, tojás, bárány, csirke, stb.) és édességcsomagokból jelentős mennyiség fogy húsvétkor. A minőséget részesítsük előnyben a mennyiséggel és az olcsó árral szemben. A magasabb kakaótartalommal és a kedvezőbb beltartalmi értékekkel rendelkező nyalánkságokat válasszuk inkább, mint a bevonómassza minőségű édességeket. Ha a jobb minőség mellett döntünk, igaz a mondás: “a kevesebb több”. Fontos, hogy a gyerekeket ne hagyjuk egész nap édességeket nassolni.

Az otthon sütött süteményekhez is jó minőségű alapanyagokat válasszunk, a magas kalóriatartamú, margarinos sütemények helyett készítsünk inkább puding alapú tölteléket gyümölcsökkel, ami lehet friss, fagyasztott, vagy akár aszalt is, használhatunk olajos magvakat is. Így vitaminokban, ásványi anyagokban gazdag lesz a húsvéti asztalra kerülő édesség. Célszerű a süteményeket kisebb szeletekre vágni és így tálalni.

A hétköznapok alatt is legyünk mértékletesek, húsvétkor a mértéktartás különösen ajánlott, nemcsak az ételek tekintetében, hanem az alkoholfogyasztás terén is, mely locsolkodás során szokott nehézséget okozni. Volán mögé ülni mindig csak józanul szabad, nem jelenthet kivételt semmilyen esemény. Ne feledkezzünk meg róla, hogy az alkohol méreg. Számos negatív hatása van, bőséges, zsíros fűszeres étellel együtt fogyasztva az arra érzékenyeknél máj, epe, hasnyálmirigy, gyomor problémákat okozhat, ami akár kórházi kezelést is szükségessé tehet.

A fogyókúrázóknak tudni kell, hogy az alkoholnak jelentős a kalóriatartalma.

Készítette: Somogy Megyei Kormányhivatal Népegészségügyi Szakigazgatási Szerv

http://www.kormanyhivatal.hu/download/a/8b/b1000/A%20h%C3%BAsv%C3%A9t%20-%20eg%C3%A9szs%C3%A9ges%20t%C3%A1pl%C3%A1lkoz%C3%A1s%20aj%C3%A1nl%C3%A1s%20.pdf

17. hét

Zöldség, gyümölcs és gyógynövény?

18. hét

Anyák napi köszöntő

19. hét

Érték, a mérték – az antioxidánsokról részletesebben

20. hét

A bodza gyógynövény és ínyenc csemege, RECEPTEKKEL

21. hét

Éltető víz- a legdrágább kincsünk

22. hét

Levendula virágzása, fesztiválok júniusban

Levendula, mint sokoldalú virágos cserje

23. hét

Az új zöld „citrom”

24. hét

Apák napi köszöntő

25. hét

Pihentető alvás a nyári hőségben is

26. hét

Bakancslista nyári szünetre- másképp

27. hét

Gyakran fogyasztasz görögdinnyét? Elmondjuk, miért olyan egészséges.

28. hét

Variácók limonádékra

29. hét

Ellenállhatatlan sárgadinnye – Miért fogyasszuk?

30. hét

Boldogságtippek, nem csak kezdőknek

31. hét

32. hét

33. hét

Léböjtkúrán részt vevők beszámolói

34. hét

35. hét

36. hét

37. hét

38. hét

39. hét

40. hét

41. hét

42. hét

43. hét

44. hét

45. hét

46. hét

Következő évi léböjkúra időpontok.

47. hét

A hálaadás napja

Az USA-ban ma (minden évben november 4. csütörtökjén) ünneplik a Hálaadás Napját!

A Hálaadás nagyon szép ünnep, a Karácsony mellett a második legnagyobb családi ünnep, amelyet az emberek munkaszünettel, a rokonok és a hagyományos pulykasült “társaságában” töltenek el. Elmaradhatatlan az ünnepi asztalon az áfonyaszósz, a krumplipüré, a zöldbab és a sütőtöktorta.

Tudod, ez az az ünnep a pulykával, meg a nagy családi, hosszú asztalos vacsorákkal, amiket a filmekben látni… egy nap, amikor megállnak.
Egy nap, amikor nem csak a holnapra gondolnak… nem rohannak, nem tolonganak, együtt ülnek, beszélgetnek, jókat esznek, s hálásak mindenért, amit ebben évben kaptak.

Álljunk meg most Mi is egy pillanatra, s tapasztaljuk meg a két gondolat közti csendre figyelve azt a hatalmas tágasságot, amely mindig itt van, de nagyon könnyű tovasétálni mellette.

A Hála egy nagyon fontos érzés, mondhatom úgy, hogy a kegyelmi állapot megtapasztalása.

A jólét tudatosítása és állandósítása érdekében is elengedhetetlen.

Ez az érzés mindig oda-vissza hat, tehát kétirányú. Nem lehetsz csak úgy önmagadban hálás, mert ez mindig egy másik valakiről is szól. A hála erősíti a kapcsolatokat, és rávilágít azokra a dolgokra, amiket kaptál, kaptunk.. mert ez mindig kölcsönös.

Én is ezért írom ezt a levelet.

Mert HÁLÁS vagyok NEKED! Köszönöm, hogy olvasod leveinket és hogy kis közösségünk tagja vagy!

Üdvözlettel: Dr. Képes Ildikó Anna

48. hét

Milyen gyümölcsöket fogyaszthatok a testem méregtelenítésének segítéséhez?

49. hét

A méz jótékony hatásairól részletebben

50. hét

Téli jó tanácsok a kínai orvoslás alapján

Karácsonyi jókívánságok

51. hét

Frissítő turmixreceptek a karácsonyi “nehéz napok után”

52. hét

Óévbúcsúztató, lélektakarító gondolatok